Triathlète-Attitude Index du Forum

Triathlète-Attitude
Forum sur le Triathlon permettant d'échanger sur ses entrainements, ses projets de courses, ses récits de courses et de faire partager son expérience----------------------------------- On peut venir qu'au Bar l'essentiel c'est d'aimer le sport!!!!!

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

TRIATHLETE-ATTITUDE 

trileague Bangsean , thailande

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Triathlète-Attitude Index du Forum -> Vos Courses -> La Course
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
rongalek

MessagePosté le: Lun 20 Fév - 17:36 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

alors cest l'hivers.
et comme tous les hivers vous hibernez quand moi...je commence ma saison.

jetais donc hier en Thailande pour un 1.5km, 75km velo et 15km de cap....dans le golf de thailande....

voici le recit. en Anglais...

BANGSAENG triathlon 19 feb. race report. By trinh rong
Before the race:
I didn’t swim for 2 month due to few injuries on shoulders (fixed thanks to Nicolas Dupaux ostheopathe from CMI). Running always have been my weak point, but Im felling that my run is improving; so the main objective was to validate (or not ) my run training in race condition. Training is good, but nothing better than a competition to see where you are in your preparation!
Bangsaeng is just 1h15mn away from suravarnabumit airport. Taxi (innova) cost 1200 bath. And hotel+ food are cheap in Thailand.
Olivier is joining me at the hotel Saturday; and we spend a bit time in logistics and 300m light swim. Then we collect the race pack. We register our bike in transition; and we walk around…And Woww the village is amazing: thousands of triathletes are here. The week end offer a spring. Olympic and master distance + few fun run. Organization is perfect and really can be compared with a iron man. Nearly 30 PRO (including Dimitri le duc) are here. What is nice with Tri in Thailand is the FUN. Thai people are FUN and there is always good vibs. We do some shopping and back to the hotel to prepare bags to get some rest.
I slept well. Wow its rare.
THE RACE.
of course we are late. Our hotel is 1km for the departure, so im eating breakfast while walking. I prepare my transition area. And Im still drinking electrolytes ( gona be a hot day) and finishing my breakfast. 
On the beach there is hundreds of athletes waiting already. Olivier has a silver cap so he will start before me. I have a black cap and my group is clearly the biggest. I close my eye. Try to focus, and keep concentration. The key is to stay calm. That’s gona me a GOOD DAY !!! 5, 4, 3, 2, 1 BOOOMMM
DAMN its Its impressive. A mass start is different than iron man start now. Im on the back of the wave and can see all these cap getting slowly in water. And the “washing machine” start. I never experimented that many swimmers in such small area The drama come at the firt boue (turning left): you have 2 layout of swimmer: on the bottom an athlete visibly sinking; and on top another athlete walking on him literally. But well. This is the game: make sur you r on top.
After that boue things are getting better. More space to swim. Im not in shape: 800 m in 19mn, but with my poor training in swimming pool its normal. The last lap is long: my stomach revolt due to the late breakfast ( remember? I was still eating in transition). Stupid mistake. Total swim : 39mn for 1500.
Transition : I take my time. Gona be a long day.
BIKE: fast and furious. Surprisingly I don’t overpass lots of people. It means the level of contestant is hight ! beginners must have chosen the sprint or Olympic distance I guess. Every 30 mn I take a gel; alternate with cereal bar. I follow the nutrition protocol as in training. We follow a higway and we arrive to a lac. Wonderful area. Road condition are good; some portion are windy but nothing dramatic. Total bike 2h30 for 75 km (30km/hour). I did better in taiwan. 
RUN: the beginning is hard. As always. I have pain on the back, and my cardio Is too hight. It takes me 5km to make my body understand that its time to run now. Im loosing lot of time. We follow at the beginning the sea shore…palm trees are providing shade. And that make a big difference. Then we enter a protected area “the monkey mountain”. There is monkey everywhere, and that make the run very unique. On the second loop Olivier overpass me. We spend a moment together then he fly to the arrival, but me I still have 5km to go !! the last lap im felling good. I have no pain on the back, my breathing and cardio is regular. Few cramping alarm but I can control them…everything is doing fine. I even can overpass few tired athletes. 2 km to go: I accelerate to make sur people behind me…stay behind me! With success! That gona be my (little) victor of the day. I finally cross the line after 5h13 mn of effort.
CONCLUSION:
Still work to do. But im gona be fine for Danang for a PB !

Publicité

MessagePosté le: Lun 20 Fév - 17:36 (2017)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
rongalek

MessagePosté le: Lun 20 Fév - 17:38 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

rongalek

MessagePosté le: Lun 20 Fév - 17:39 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

Toto la Ballerine

MessagePosté le: Lun 20 Fév - 17:50 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

Cool  yeaaah, merci pour le récit, ça fait du bien un peu de chaleur et de moiteur au coeur de notre hiver

Tu as un objectif principal pour cette saison ?

julieng14

MessagePosté le: Mar 21 Fév - 08:11 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

Sympa ce récit, en plus moi qui travaille mon TOEIC c'est parfait  Okay Mr. Green

Un très bon vélo  Okay  bonne saison 

dECEIT70

MessagePosté le: Mer 22 Fév - 15:23 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

Well, it looks like a job well-done! Congratz, mate! Okay

A nice swim even though a bit slow for you - probably due to the frantic start and the hectic turns at the buoys (as in love - ALWAYS stay on top, bro'!).

The bike leg is a little bit of a disappointment considering your usual skill and level. How was the course? Flat or hilly?

As for the running part, you seem to have understood what it takes to have fun while overpassing other contestants! And MONKEYS??? Are you serious? Jeez! Shocked

I'd like to come with you next year if you're planning on going back there again!!! Sure thang!

Okay

rongalek

MessagePosté le: Jeu 23 Fév - 16:51 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

aHHH les amis bonne nouvelle....les resultats officiels viennent de tomber. et sont bien different de mon compteur velo qui en fait etait deregle (il etait qualibre sur une roue de 650 et non de 700 ce qui fait que le compteur annoncait du 22 km heure tout le temps . c'est balo ca, mais d'un autre cote chaque fois que je regardais le compteur jetais en panique et je me mettais debout sur les pedalle " QUOI chuis a 22 al'heure keskeckecettehistoire...")

en fait j'etais a plus de 33 a l'heure de moyenne sur les 79km de parcours (plat et relativement abrite du vent) que jai donc termine en 2h23. c'est donc mon meilleur velo ever ever ever

par contre la CAP fut un peu plus decevante que ce que mes sensations me donnaient. a 7.62 kmh de moyenne (7mn55 au kilo) mais je termine plus frais que mes aventures precedentes. ceci expliquant cela. cedi dit au split jai du faire un premier tour de CAP nul a chier plus un second au taquet....comme quoi je suis un coureur au diesel.

et pour la NAT oui, 2 mois sans nager ca ne pardonne pas. surtout en mode diggestion car je me suis reveille a la bourre

rongalek

MessagePosté le: Jeu 23 Fév - 16:52 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

resultat ici https://www.sportsplits.com/Home/IndividualResult?clientId=1&raceId=6036&eventId=6&athleteId=21305&culture=en-US

sinon je prepare le half 70.3 du vietnam a DAnang en mai. puis le challenge vietnam a Nha trang fin Aout...

rongalek

MessagePosté le: Jeu 23 Fév - 16:59 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande Répondre en citant

et oui Deceit70 les meilleurs tri en Asie sont en thailande. vol pas cher. hotel bouffe tres abordable. bonne ambiance. bonne orga... et puis lalalalalere mais cela serait trop long et scabreux a raconter.

Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 02:59 (2017)    Sujet du message: trileague Bangsean , thailande

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Triathlète-Attitude Index du Forum -> Vos Courses -> La Course Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation